Search
Close this search box.

بازی مگس و مگس کش

بازی مگس و مگس کش
بازی مگس و مگس کش برای دقت دید و توجه و تمرکز و نیز گوش به زنگ بودن بسیار عالی است. در این بازی کودک نقش مگس کش را اجرا می کند و باید به سرعت به مگسهایی که شما برایش می اندازید یا نشان می‌دهید واکنش نشان دهد. بازی را می توان به چند طریق و بر اساس وسایل موجود در منزل انجام داد. بازی مگس و مگس کش با هدف تقویت و تمرین توجه و تمرکز، تمرین دقت دید، تمرین حافظه کاری، تقویت عضلات دست و بدن  برای گروه سنی دو سال تا هفت سال طراحی شده است.
در صورتی که در منزل مگس کش دارید از همان میتوانید استفاده کنید. در غیر این صورت با یک نی یا  لوله بلند یا حتی مقداری کارتن وسایل دور ریز نیز میتوان شکلی شبیه به یک مگس کش تهیه کنید. همینطور برای مگسها هم می توانید به چند طریق اقدام کنید. میتوانید شکلی مشابه مگس کش تهیه کنید که روی آن یک مگس بکشید و بچسبانید یا اینکه آن را روی دایره هایی از مقوا بکشید و به رنگهای مختلف در بیاورید. بسته به سن کودک مدلهای مختلف بازی را می توانید انجام دهید.

بازی مگس و مگس کش برای کودک کوچکتر(دو تا چهار سال):

روی یک سیخ چوبی بلند طرحی از یک مگس بزرگ بکشید و آن را به کودک نشان دهید . به او بگویید هر کجا این مگس رو دیدی با مگس کش روش ضربه بزن. پشت میز روی زمین بنشینید و به کودک بگویید که آماده باشد و هر زمان مگس را دید با مگس کشی که به او داده اید خیلی سریع روی آن ضربه بزند. حالا به سرعت مگس را روی میز قرار دهید و اجازه دهید تا کودک به آن ضربه بزند . بعد به سرعت جای مگس را روی میز تغییر دهید و مجددا منتظر شوید که کودک واکنش نشان دهد. او را تشویق کنید تا در سریعترین زمان ممکن این کار را انجام دهد. به مرور سرعت را بیشتر کنید و اگر دیدید کودک کند عمل می کند قبل ازاینکه کودک بتواند به مگس ضربه بزند، جای آن را عوض کنید.

بازی برای کودکان بالاتر از چهار سال:

برای مگسها می توانید از تعدادی دایره های مقوایی استفاده کنید و مگسهایی رنگی بکشید یا اینکه خود مقواها رنگی باشند. روی زمین با فاصله ای از کودک بنشینید . به او یک مگس کش بدهید و از او بخواهید هر مگس را که می بیند با سرعت هر چه تمامتر روی آن ضربه بزند. سپس دایره ها را با فاصله کمی از هم روی زمین بیاندازید و کودک را تشویق کنید ضربه بزند. در این مرحله عامل رنگ مهم نیست و کودک هر مگسی را که می‌بیند باید با مگس کش ضربه بزند.

در مرحله بعد َعامل رنگ را نیز اضافه کنید. در این صورت کودک به همه مگسها ضربه می زند به جز مگسهای آبی. در هر دور میتوانید رنگ را عوض کنید یا اینکه تعداد رنگهایی را که نباید به آن ضربه بزند بیشتر کنید. همچنین سرعت انداختن مگسها را بیشتر و با تعداد بیشتری انجام دهید تا کودک مجبور به تمرکز بیشتری باشد.

نکته:

بازی را می توانید با یک مقدار نخ و یک شی کوچک اما سنگین نیز انجام دهید. نخ را به شی کوچک که الان مگس بازی است ببندید و در این صورت شما با کشیدن نخ مگس را حرکت می دهید و کودک زمانی که نخ ثابت شد باید به سرعت روی آن ضربه بزند.

هر چه سن کودک کمتر است تعداد دستورات نیز باید کمتر باشد. مثلا برای کودک چهار ساله نیازی نیست که تعداد رنگها را بیشتر از یکی کنید. اما میتوانید برای کودک پنج ساله به تدریج آن را به دو تا برسانید. به توان کودک و تعداد خطاهایی که میکند دقت کنید. اگر تعداد خطاها خیلی زیاد شد معلوم است این مرحله برای کودک سخت است و بهتر است مرحله قبل را تکرار کنید تا بر آن مسلط شده

Search

مطالعه نمایید:

سایر مطالب
تمرین صبر با بازی ، بازی برای تمرین بازداری پاسخ

لیوانهای شفاف

نویسنده بازی : فاطمه موسوی بصیرت دسترسی به بازی : رایگان خرید اشتراک این بازی برای کدام گروه سنی طراحی شده است ؟ بازی برای

Read More »
این مطلب را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید:

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *