Search
Close this search box.

بازی نشانه‌های رنگی

بازی نشانه‌های رنگی
بازی نشانه‌های رنگی به تعدادی برگه رنگی احتیاج دارید. آنها را روی زمین و با کمی فاصله از هم در کنار یکدیگر بچسبانید . اگر کودک شما کوچک تر است تعداد رنگها را متناسب با دانش کودک انتخاب کرده و بچسبانید. هر چه کودک شما به چهار سال نزدیک‌تر می شود از رنگهای بیشتری برای بازی استفاده کنید.

برایروی زمین در مقابل برگه های رنگی خطوط طولی برای مشخص کردن جای پرتاب با چسبهای رنگی یا چسبهای برق بکشید. به این طریق کودک می تواند از فاصله های متفاوت پرتاب را انجام دهد. در میان وسایل و اسباب بازیها و اشیاء موجود در منزل بگردید و اشیاء رنگی متناسب با رنگهای بازی را انتخاب کرده و درون سبد بگذارید. حالا از کودک بخواهید پشت نزدیکترین خط به برگه های رنگی چسبانده شده روی زمین بایستند. دستش را داخل سبد کرده و یک وسیله رنگی را برداشته و آن را به داخل برگه هم رنگ چسبانده شده در روی زمین بیاندازد. وقتی کودک با نشانه گیری دقیق همه اشیاء سبد را به داخل برگه های رنگی انداخت می توانید از او بخواهید دورتر بایستد. می توانید فاصله نشانه گیری را در روزهای آینده به عنوان آیتم جدیدی در بازی اضافه کنید. مثلا پس از انتخاب یک شی سبز به او بگویید «وسیله سبز رنگ رو از روی خط دوم بنداز… وسیله قرمز رو از روی خط اول بنداز»

 

بازی نشانه‌های رنگی با هدف شناخت و تقویت رنگها، تقویت عضلات ظریف دست و مهارتهای حرکتی، توجه و تمرکز، بازداری پاسخ برای گروه سنی دو تا چهار سال طراحی شده است.

 

نکات بازی نشانه‌های رنگی:

چه بهتر است کار جستجوی و یافتن اشیاء رنگی را با کودک انجام دهید. اگر کودک شما به چهار سال نزدیکتر است از او بخواهید خودش وسایل را یافته و جمع آوری کند.

 

می توانید خطوط فاصله را نیز با رنگ مشخص کنید. در این صورت می توانید به کودک بگویید مثلا شی قرمز را از پشت خط سبز بیانداز و …

Search

مطالعه نمایید:

سایر مطالب
تمرین صبر با بازی ، بازی برای تمرین بازداری پاسخ

لیوانهای شفاف

نویسنده بازی : فاطمه موسوی بصیرت دسترسی به بازی : رایگان خرید اشتراک این بازی برای کدام گروه سنی طراحی شده است ؟ بازی برای

Read More »
این مطلب را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید:

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *