Search
Close this search box.

بازی نمایش رنگ

دسترسی به بازی :
این بازی برای کدام گروه سنی طراحی شده است ؟
فایل قابل دانلود بازی:
کدام مهارت های شناختی در این بازی تمرین می شود؟
این بازی را از یک معلم مونتسوری یاد گرفتم. فردی که از این بازی در اوقات فراغت در فضاهای باز استفاده می‌کند. او این بازی را دوست دارد زیرا انرژی کودکان را به کار می‌گیرد، علیرغم این که باعث می‌شود تا کودکان از رنگ‌ها و دنیای اطراف خود آگاه شوند. آنچه بیشتر او را خوشحال می‌کند دیدن تفاوت در انتخابهای کودکان است. کودکی که شیفته طبیعت است، در زمان اعلام رنگ سبز به سمتی دوید تا برگ یک گل سبز رنگ را لمس کند. اما کودک دیگری که دوستار تعاملات اجتماعی است، به دنبال کودک اول دوید زیرا که ژاکت سبز پوشیده بود.

نحوه انجام بازی شناختی نمایش رنگ:

زمانی که شما و کودکان در فضای خارج از منزل هستید، یک رنگ را نام ببرید و از همه بخواهید چیزی را بیابند که این رنگی باشد. خودتان نیز به جستجوی همان رنگ بروید. برای مثال، فریاد بزنید “زرد” و ببینید چه کسی و به کجا برای یافتن یک چیز زرد رنگ می‌رود. این کار میتواند به عنوان تمرین روزانه شما و کودکان باشد.

زمانی که همه یک رنگ زرد پیدا کردند به همان اکتفا نکنید. از کودکان بخواهید حالا رنگ زرد دیگری پیدا کنند. به کودکان بگویید: “آفرین حالا یک رنگ زرد دیگر پیدا کن” اجازه دهید کودکان جستجو و کشف کنند تا وقتی که حتی کوچکترین نقاط زرد رنگ وسط یک گل یا زردی روی نوشته یک بیلبورد و یا نقاط زرد روی دریچه های نصب شده کف خیابان را نیز پیدا کنند.

پیشنهادات بیشتر برای انجام بازی:

– همچنان که در خیابان پیاده روی می‌کنید، هر چیزی که به رنگ بنفش است را انتخاب کنید. در زمان دیگر، رنگ دیگری را انتخاب کنید.

– اگر کسی حوصله دویدن ندارد یا اینکه می خواهید این بازی را به شکل بازی آرام انجام دهید، بازی نمایش رنگ را در حالت “تصور کن” انجام دهید. یک نفر بگوید: من یک چیز با رنگ قرمز در نظر دارم. سپس همه اعضای گروه تلاش می‌کنند تا شی‌ای را که انتخاب کرده‌اید و قرمز رنگ است را شناسایی کرده و حدس بزنند. زمانی که شی تشحیص داده شد، نوبت سایر اعضا است تا یک رنگ دیگر را در نظر بگیرند.

– برای کودکان کم سن و سال که هنوز رنگ ها را نمی‌شناسند، در ابتدا چند مثال از رنگ‌ها بزنید. “ببین، بلوز تو آبی رنگ هست. چیزهای دیگری را که شبیه رنگ آبی هستن را پیدا کن”.

- در این بازی کودک چه چیزی فرا می‌گیرد؟

این بازی آموزش رنگ هاست. البته که به آگاهی کودکان برای شناسایی اشیایی که در اطرافشان و محیط روزمره شان قرار دارد کمک می کند.

تشخیص رنگ قرمز از آبی درس دیگری است که کودک آن را فرا میگیرد. به ویژه تفاوت و شباهت‌های بین آن ها را آموزش می‌بیند. کودکان خواه تفاوت بین رنگ قرمز و آبی را ببینند و خواه متوجه شباهت‌های آبی و فیروزه‌ای شوند، در هر صورت آگاهی هوشیارانه آنها بهتر می‌شود.


باربارا شر ازکتاب smart play

Search

مطالعه نمایید:

سایر مطالب
انعطاف پذیری شناختی

انعطاف پذیری شناختی

انعطاف پذیری شناختی چیست؟ انعطاف پذیری شناختی کمک می‌کند تا با چالش‌ها و تغییرات زندگی به بهترین شکل ممکن سازگار شویم. این مهارت به افراد

Read More »
این مطلب را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید:

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *