Search
Close this search box.

بازی نور کجاست

بازی نور کجاست بازی برای تقویت توجه و تمرکز کودک دو تا چهار ساله
تا به حال چندین بازی با استفاده از یک وسیله ساده مثل مگس کش در سایت قرار گرفته است. بازی نور کجاست نیز تنها با استفاده از همین وسیله و نور چراغ قوه انجام خواهد شد. با تاباندن نور در اطراف کودک را تشویق می کنیم که جای نور را یافته و به آن ضربه بزند. بازی نور کجاست با هدف تقویت هماهنگی بین چشم و دست، قدرت دید، توجه و تمرکز، ‌انعطاف پذیری، مهارتهای حرکتی و تقویت حواس کودک دو تا چهار سال طراحی شده است.

بخش تکمیلی بازی نور کجاست

امروزه در اسباب بازی فروشی خودکارهایی عرضه می‌شود که انواع نورهای لیزری را می توان با آن تاباند. این وسیله در کنار مگس کش ابزار بازی امروز ماست. در صورتی که این خودکار در اختیارتان نیست بازی را با استفاده از نور چراغ قوه  و یا موبایلتان انجام دهید. به شرط اینکه در مقابلش یک قیف کوچک کاغذی بچسبانید که نور به صورت نقطه ای روی دیوار بیفتد.

نیازی نیست برای انجام بازی نور کجاست حتما اتاق تاریک باشد. اگر چه برای کودکان کوچکتر کمی تاریک بودن فضا به یافتن سریعتر جای نور کمک میکند اما در مراحل سخت تر،  بازی را در فضای معمولی منزل انجام دهید. هدف از این کار تقویت توجه و تمرکز کودک برای یافتن نور است.

در مرحله اول و به خصوص برای کودکان کوچکتر بازی را با مدلی ساده و نزدیک به دیوار شروع کنید. خودتان در کنار کودک نزدیک دیوار بنشینید و نور را به دیوار بتابانید و به کودک بگویید با دستش ان را بگیرد. سپس نور را کمی بالاتر از محل نشستن خود بتابانید تا کودک برای رسیدن به آن مجبور به ایستادن شود. حالا به کودک مگس کش را بدهید و بگویید « سعی کن نور را پیدا کنی و با این بهش ضربه بزنی». کم کم نور را در قسمت‌های بالاتر بتابانید و منتظر حرکت کودک باشید.

نور را با سرعت تغییر ندهید و یا با‌ آن بازی نکنید. اجازه دهید که کودک جای نور را یافته و به آن ضربه بزند و سپس جای دیگری را برای تابش انتخاب کنید.

برای کودکان بزرگتر میتوانید در فضای معمول منزل کار بازی را انجام دهید و نیاز به تاریک کردن محل بازی نیست. همچنین در صورتی که کودک در مرحله اول موفق بود میتوانید از دو نور به طور همزمان استفاده کنید.

نکته:

اگر تمایل ندارید از مگس کش استفاده کنید، کودک می تواند این کار را با ضربه زدن با کف دستش انجام دهد در این صورت نور را نباید خارج از محدوده قد کودک حرکت دهید.

پیش از بازی نور کجاست نسبت به امنیت کودک در فضایی که بازی انجام می‌گیرد اطیمنان حاصل کنید. اگر میز یا وسایل نوک تیز در اطراف قرار دارد و امکان برخورد کودک با آن وجود دارد فضا را ایمن سازی کنید.

Search

مطالعه نمایید:

سایر مطالب
انعطاف پذیری شناختی

انعطاف پذیری شناختی

انعطاف پذیری شناختی چیست؟ انعطاف پذیری شناختی کمک می‌کند تا با چالش‌ها و تغییرات زندگی به بهترین شکل ممکن سازگار شویم. این مهارت به افراد

Read More »
این مطلب را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید:

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *