Search
Close this search box.

بازی نیمه شب

پکیج عیدانه دالی
دسترسی به بازی :
این بازی برای کدام گروه سنی طراحی شده است ؟
فایل قابل دانلود بازی:
کدام مهارت های شناختی در این بازی تمرین می شود؟
تا به حال به خالی کردن یک جا ظرفی پر از ظرفهای درهم و برهم آن هم وقتی همه خواب هستند فکر کرده‌اید؟ چقدر می‌توانید بی صدا این کار را انجام دهید.

وسایل مورد نیاز برای بازی:

بازی امروز با تمام ابزار و وسایل موجود در منزل و بخصوص آشپزخانه و یک موبایل انجام خواهد شد.

اهداف بازی:

این بازی تلاشی برای تمرین مهارتهای تفکر و حل مساله، برنامه ریزی و تمرین ریسک پذیری تمرین توجه و تمرکز بر اساس وسایل موجود است. گروه هدف این بازی می‌تواند از سن پنج سال تا بزرگسالان را شامل شود.

برای این بازی ابتدا روی گوشی موبایل خود یک اپ صدا سنج نصب کنید.
میتوانید این اپ را از اینجا نصب کنید.

 

قانون اصلی بازی این است که صداهای تولید شده بالاتر از ۶۰ دسیبل خطای کامل است و موجب حذف شما از بازی خواهد شد.
برای شروع بازی یک سبد یا لگن را با انواع و اقسام ظروف بزرگ و کوچک ترجیحا فلزی مثل قاشق‌ها و چنگال‌ها، قابلمه‌ها و ماهیتابه‌ها و درها و سبد و سینی و ملاقه و ابزار آشپزی پر کنید. (برای بچه های کوچکتر تعداد تکه‌های مورد استفاده باید کم باشند. مثلا با پنج یا شش مورد شروع کنید و اگر کودک همچنان تمایل به بازی داشت آن را به تدریج اضافه کنید. اما برای بزرگسالان تعداد می‌تواند از بیست تا سی تکه به بالا باشد). این ظروف را باید طوری در سبد یا لگن بگذارید که کاملا درهم و برهم باشند. مثل یک جا ظرفی پر از ظرف‌های شسته شده شلوغ.

شروع بازی نیمه شب:

حالا به افراد قوانین بازی را اعلام می‌کنید. این بازی بر اساس صدا سنج انجام خواهد شد. در تمام مدت صدا سنج شما نباید بالاتر از عدد شصت را نشان دهد. هر چه صدای کمتری به هنگام انجام بازی تولید شود فرد امتیاز بیشتری خواهد گرفت. در این صورت بازیکن باید تلاش کند تا وسایل را با کمترین صدا جا به جا کند این کار تنها وقتی میسر است که او ارزیابی خوبی از موقعیت قرار گرفتن هر وسیله در سبد داشته باشد و برای برداشتن وسایل اولویت بندی کند و بعد اقدام به انجام کار کند. از زمان شروع تا زمان پایان که می‌تواند زمان محدود و مشخصی باشد شما صدا سنج را در دست می‌گیرید و هر زمان صدای تولیدی بیشتر از شصت دسیبل شد بازی خاتمه می‌یابد.

بازی در مدت زمان مشخصی برای هر فرد انجام میشود. مثلا میتوانید اعلام کنید هر کس در مدت زمان یک دقیقه تعداد بیشتری ظرف بدون خطا برداشته باشد برنده بازی است.

میتوانید برای شروع بازی به هر فرد دو آوانس بدهید که در صورت تولید صدای بالای شصت دسیبل میتواند همچنان بازی را ادامه دهد اما اگر بیشتر از سه بار صدا بالاتر از شصت دسیبل شد بازی خاتمه می‌یابد.

پیشنهادات بیشتر برای انجام بازی:

می توانید به جای ظروف آشپزخانه از یک جعبه ابزار برای بازی استفاده کنید.

برای بازی می‌توان قوانین پیچیده‌تری نیز گذاشت. مثلا بعد از هر دو ظرف بزرگ حتما باید یک قاشق یا دو ظرف کوچک برداشته شود یا اینکه بعد از برداشتن هر قابلمه باید یک در قابلمه نیز از سبد خارج شود.

میتوانید از افراد بخواهید که در مدت زمان دو دقیقه چند تکه ظرف(مثلا پنج، ده …) با صدای زیر ۵۰ دسیبل از سبد خارج کند.

یا اینکه ظرف خاصی را در ته سبد یا لگن بگذارید و بعد بقیه وسایل رو روی آن بچینید و از فرد بخواهید بدون صدا این وسیله را بیرون بیاورد.

این بازی قابلیت انجام در دورهمیهای خانوادگی و نیز در جمعهای کوچک را نیز دارد.

در صورت تمایل می توانید این بازی را گروهی انجام دهید.در این صورت برداشتن ظروف در گروه چرخش دارد. در هر دور همه اعضای یک گروه در مدت زمان مشخص ظروف را باید به ترتیب بردارند.

Search

مطالعه نمایید:

سایر مطالب

بازی مجسمانه خرگوش

نویسنده بازی : فاطمه موسوی بصیرت دسترسی به بازی : رایگان خرید اشتراک این بازی برای کدام گروه سنی طراحی شده است ؟ بازی برای

Read More »
تمرین صبر با بازی ، بازی برای تمرین بازداری پاسخ

لیوانهای شفاف

نویسنده بازی : فاطمه موسوی بصیرت دسترسی به بازی : رایگان خرید اشتراک این بازی برای کدام گروه سنی طراحی شده است ؟ بازی برای

Read More »
این مطلب را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید:

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *