Search
Close this search box.

بازی هر لگو یک سبد

بازی هر لگو یک سبد بازی برای تقویت مهارتهای شناختی کودکان سه تا شش سال است
بازی هر لگو یک سبد بسیار شبیه بازی مهاجمان سبد است با این تفاوت که به جای توپ از لگو استفاده میکنیم و قوانین ساده تری برای گروه سنی پایین تر دارد. این بازی به صورت گروهی انجام می شود و هر کودک بر أساس قوانین باید لگوها را به سبد دیگر هم بازیهایش بیاندازد. بازی هر لگو یک سبد با هدف تقویت مهارتهای حرکتی، تقویت برنامه ریزی و تفکر، دقت دید، تقویت توجه و تمرکز،تقویت انعطاف پذیری شناختی، تقویت مهارتهای اجتماعی و هیجانی برای گروه سنی سه تا شش سال طراحی شده است.

بخش تکمیلی بازی هر لگو یک سبد:

برای این بازی به چند سبد رنگی، مقداری کش دو سانتی یا روبان پهن و تعدادی لگو نیاز دارید. برای آماده سازی وسایل بازی، ابتدا روبان یا کش را از داخل سبدها رد کنید به طوری که به راحتی بتوانید آن را روی پشت بچه ها نصب کنید که هم به راحتی نیفتد و در عین حال بدن کودک آسیبی نبیند (شبیه کمربندی بسته می‌شود که در پشت آن یک سبد قرار گرفته). سپس مقدار زیادی لگو را در سطح زمین پراکنده کنید. رنگ سبدها باید طوری باشد که بتوان همرنگ آنها لگو پیدا کرد.

برای شروع بازی هر لگو یک سبد لگوها را روی زمین پراکنده کنید و از کودکان بخواهید که هر رنگ لگو را به سبد همرنگی که در پشت دوستانشان می بینند بیاندازند.کودکان باید در محیط چرخیده، لگوها را برداشته و به سبد بیاندازند. این کار تا زمانی ادامه پیدا میکند که روی زمین هیچ لگویی باقی نمانده باشد مگر اینکه سبد همرنگی برای آن وجود نداشته باشد.

در مرحله بعدی برای هر کودک یک رنگ خاص را مشخص کنید و از کودکان بخواهید تنها لگویی که برای هر فرد مشخص کرده اید را جمع کرده و به سبد همرنگ بریزد.در صورتی که تعداد بچه ها خیلی زیاد بود میتوانید به هر دو کودک یه رنگ را بگویید. اما اگر تعداد بازیکنان کم است پس از انجام این بخش و در مرحله بعدی میتوانید به هر کودک دو رنگ را برای جمع آوری لگو اعلام کنید.

مرحله بعدی همین بازی هر لگو یک سبد را با زمان بندی اجرا کنید. مثلا به کودکان بگویید یک دقیقه فرصت دارید و یا یک آهنگ خاص را پخش کرده و بگویید تا زمانی که آهنگ پخش می شود باید رنگی که به شما گفته شده را پیدا و در سبد همرنگ بیاندازند. در انتها عملکرد هر کودک را میتوانید با شمارش تعداد لگوهای جمع آوری شده در مدت زمان خاص مشخص کنید.

مرحله بعدی کمی بازی پیچیده تر می شود. در این صورت هر کودک باید بر اساس قانونی که اعلام می‌کنید عمل کند. برای مثال به کودک اول بگویید هر لگوی زرد را در سبد قرمز بیاندازد و به نفر دوم بگویید هر لگوی سبزی را در سبد آبی بیاندازد و…. تا پیش از این هر لگوی زرد در سبد زرد قرار داشت اما این بار نیاز به توجه بیشتر و تغییر روال قبلی در ذهن کودک است.

در دور بعدی باز هم میتوانید رنگها را جابه جا و به آن زمان را اضافه کنید. این بار به کودک بگویید لگوی زرد را در سبد سبز بیاندازد و برایش مدت زمان مشخصی تعیین کنید.

هر چه فضای بازی هر لگو یک سبد بزرگتر و تعداد اعضای شرکت کننده در بازی بیشتر باشد بازی لذت بیشتری برای کودکان دارد و مدت زمان بیشتری به طول خواهد انجامید.

نکته:

بهتر است قبل از شروع بازی به جنس سبدهایی که برای بازی انتخاب می کنید توجه خاص داشته باشید. بعضی از سبدها خیلی شکننده و ضعیفند و ممکن است در حین بازی و افتادن بچه ها بشکنند.

Search

مطالعه نمایید:

سایر مطالب

بازی مجسمانه خرگوش

نویسنده بازی : فاطمه موسوی بصیرت دسترسی به بازی : رایگان خرید اشتراک این بازی برای کدام گروه سنی طراحی شده است ؟ بازی برای

Read More »
تمرین صبر با بازی ، بازی برای تمرین بازداری پاسخ

لیوانهای شفاف

نویسنده بازی : فاطمه موسوی بصیرت دسترسی به بازی : رایگان خرید اشتراک این بازی برای کدام گروه سنی طراحی شده است ؟ بازی برای

Read More »
این مطلب را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید:

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *