Search
Close this search box.

بازی پای حیوانات

بازی پای حیوانات
برای بازی پای حیوانات چند نمونه از حرکت پای حیوانات را با بچه ها تمرین کنید. حرکت فیل، حرکت اردک، حرکت مار، حرکت خرگوش، حرکت پا باز، حرکت پا بسته... این حرکات هم تحرک لازم را برای کودک فراهم می کند و هم اینکه بدن او را در حالتهای مختلف قرار می دهد تا عضلات بدن کودک تقویت شود.
دسترسی به بازی :
این بازی برای کدام گروه سنی طراحی شده است ؟
فایل قابل دانلود بازی:
کدام مهارت های شناختی در این بازی تمرین می شود؟

نحوه انجام بازی پای حیوانات:

قبل از شروع بازی به کودک بگویید بر أساس تعدادی که به تو گفته می شود باید هر حرکت را انجام دهی. اگر کودک در شناخت حرکات هنوز مهارت کامل را کسب نکرده ابتدا فقط این کار را با او تمرین کنید. از او بخواهید در لبه فرش بایستد و یکی از حرکات پای حیوانات را انجام دهد. بهتر است به کودک فیلمهای واقعی حیوانات برای دیدن حرکات آنها را نشان دهید و از کودک بخواهید طوری حرکت کند که شبیه حیوانی باشد که در فیلم دیده است. وقتی کودک در حال انجام حرکت است، هر حرکت او را بشمارید. تا کودک با مفهوم شمارش و حرکات آشنا شود. مثلا از کودک می خواهید حرکت خرگوش را انجام دهد. به هر پرش کودک یک شماره بدهید. یک … دو پرش… سه پرش…

 

پس از تسلط کودک به حرکات حالا از او بخواهید در لبه فرش ایستاده و بر أساس حرکت تند یا کندی که شما می گویید نوع حرکت را انجام دهد. مثلا سه پرش کانگورو تند…. در این صورت کودک باید سه پرش انجام دهید و آن را با سرعت انجام دهید یا اینکه به او بگویید ده حرکت پا باز آرام یا کند. از کودک بخواهید حرکات خود را بشمارد.

این بخش بازی را در حدی انجام دهید که کودک هم با مفهوم حرکات پای و هم شمارش و نحوه انجام آن آشنا شده باشد. می توانید مرحله بعدی را در روز دیگری انجام دهید.

پیشنهادهای بیشتر برای انجام بازی:

بعد از تسلط بر بخش قبلی، به کودکان بگویید حالا هر وقت شنیدی آرام آرام حرکت را باید برعکس، تند انجام بدهی و هر وقت شنیدی حرکت تند باید آن را ارام انجام بدهی… قبل از اینکه عدد را با آن همراه کنید این مرحله را تمرین کنید. حالا تعداد حرکات را نیز با دستور تند یا آرام همراه کنید.

اهداف بازی پای حیوانات:

بازی پای حیوانات با هدف تقویت عضلات بدن، تمرین شمارش و عدد، تمرین حافظه کاری، تمرین بازداری پاسخ برای کودکان سه تا هفت سال طراحی شده است.

چه خوب است که این بازی با همراهی والدین و بازی همزمان با هم اتفاق بیفتد. در این صورت علاوه بر اهداف بالا  مهارتهای اجتماعی و هیجانی کودکان و بهبود رابطه والدین و کودکان نیز تقویت خواهد شد.

Search

مطالعه نمایید:

سایر مطالب
تمرین صبر با بازی ، بازی برای تمرین بازداری پاسخ

لیوانهای شفاف

نویسنده بازی : فاطمه موسوی بصیرت دسترسی به بازی : رایگان خرید اشتراک این بازی برای کدام گروه سنی طراحی شده است ؟ بازی برای

Read More »
این مطلب را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید:

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *