Search
Close this search box.

بازی پرتاب جورابی

بازی پرتاب جورابی با هدف تمرین عضلات دست کودک، تمرین هماهنگی بین چشم و دست، تمرین شنیداری، تمرین بازداری پاسخ، تمرین توجه و تمرکز برای کودک سه تا شش سال طراحی شده است.

نحوه انجام بازی شناختی پرتاب جورابی:

برای بازی پرتاب جورابی دو صندلی را پشت به پشت و با فاصله یک متری از هم قرار دهید و بین آنها یک طناب یا روبان بکشید. از کودک بخواهید در پشت روبان و با فاصله یک متری بایستد و در سوی دیگر روبان، یک سبد یا قابلمه روی زمین قرار دهید.

تعدادی جوراب را داخل یکدیگر کنید تا توپهای بازی شما آماده شود. حالا وارد بازی می شویم. با موبایلتان یک آهنگ برای کودک پخش کنید. به کودک بگویید تا زمانی که آهنگ پخش می شود توپهای جورابی را باید از بالای روبان به سمت سبد پرتاب کنی اما وقتی آهنگ قطع می شود باید از زیر روبان توپها را به داخل سبد بیاندازی. مدت زمان بازی در حدود یک دقیقه برای هر بار بازی و برای پرتاب حداقل ده توپ درست در سبدهاست.

بازی پرتاب جورابی را می توان برای کودکان پنج و شش ساله کمی سخت تر نیز کرد. بعد از انجام چندین باره مرحله اول می توان به کودک گفت حالا هر زمان که آهنگ پخش می شود تو باید از زیر روبان توپها را بیندازی و هر بار که آهنگ قطع می شود تو باید از بالای روبان توپها را بیاندازی. در ضمن اگر در میان توپها توپ آبی رنگ دیدی بدون توجه به اینکه آّهنگ پخش می شود یا نه همیشه باید توپهای آبی رنگ را از بالای روبان به سبد بیاندازی.

نکته بازی پرتاب جورابی:

برای این بازی بهتر است از کیسه های کوچک یا جورابها استفاده کنیم. چون هدف اصلی پرتاب موفق ده توپ جورابی به داخل سبد در مدت زمان یک دقیقه است. توپهای پلاستیکی بدلیل سبک بودن کمی سخت تر در داخل سبد باقی می مانند و ممکن است در هر پرتاب تعدادی از آنها بیرون بریزند و این کار کودک را کلافه می‌کند.    

فاصله سبد از روبان و صندلیها بسته به سن کودک و مقدار توانمندی او میتواند متفاوت باشد. اگر کودک شما به خوبی می تواند پرتاب کند می توانید فاصله طولانی تری را برای بازی انتخاب کنید.

Search

مطالعه نمایید:

سایر مطالب
تمرین صبر با بازی ، بازی برای تمرین بازداری پاسخ

لیوانهای شفاف

نویسنده بازی : فاطمه موسوی بصیرت دسترسی به بازی : رایگان خرید اشتراک این بازی برای کدام گروه سنی طراحی شده است ؟ بازی برای

Read More »
این مطلب را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید:

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *