Search
Close this search box.

بازی پر کردن لیوان

بازی پر کردن لیوان
برای کودک یک تا سه ساله هیچ چیز جذاب تر است دستکاری وسایل و تکرار کارهای ساده نیست. انداختن دايم یک وسیله از روی میز با خنده و قهقهه کودکان همراه است  انگار چیز تازه ای در هر بار افتادن و انداختن آن کشف می کنند. چیزی که از دید ما ساده و بی معناست برای کودکان دنیایی از شگفتی و زمانی برای لذت بردن و تعجب کردن است. بازی پر کردن لیوان با هدف تقویت عضلات ظریف و درشت دست کودک، تقویت هماهنگی بین چشم و دست، تقویت توجه و تمرکز، تقویت حواس کودک یک تا سه ساله طراحی شده است.

کار امروز یک کار ساده و کم خطر و برای کودکان جذاب است. برای کودکانی که قدرت بدست گرفتن لیوان نوشیدنی خود را دارند بلند کردن لیوان و به دهان بردن آن و خوردن محتوای لیوان کاری جذاب است. از همین لذت های ساده بازی امروز را میتوانید بسازید.

چند لیوان ساده با اندازه ها، دهانه ها و رنگهای مختلف در اختیار کودک قرار دهید. شیر یا مقدار کمی دوغ در یکی از ظرفها برای کودک بریزید و اجازه دهید که او اکتشاف شگفت انگیزش را انجام دهد. به زودی تلاش می کند تا محتوای یک لیوان را در دیگری بریزد اگر لیوانها شفاف باشند هیجان او از ریختن از یک لیوان در دیگری برای او بیشتر می شود. گاه به گاه به شما می گوید که کارش را مشاهده کنید. تعجب خودتان را از توانمندیهای او با گفتن آفرین یا واااااای چه جالب نشان دهید.

در صورت امکان کمی رنگهای طبیعی مثل مقداری آب لبو یا سبزی را در یکی دو  ظرف کودک بریزید تا کودک به جز جا به جایی مایعات، تغییر و تفاوت رنگها را نیز در بازی پر کردن لیوان مشاهده کند.

نکته:

زمانی که کار کودک تمام می شود به او کمک کنید تا مسئولیت پذیر نیز بشود. برای تمیزی ریخت و پاشها به او دستمالی بدهید تا آنچه روی میز و زمین ریخته پاک کند. مهم نیست که کودک شما چقدر در انجام این کار ناشی است آنچه مهم است اهمیت آموزش استقلال و مسئولیت پذیری در قبال اشتباهات است. ضمن اینکه به کودک می آموزید اگر اشتباهی کرد قابل جبران است .

بهتر است جایی را به کودک برای انجام این بازی اختصاص دهید که کمتر فضای زندگیتان را خیس و بهم ریخته کند. مثلا انجام این فعالیت روی صندلی غذای کودک بسیار مناسب است.

Search

مطالعه نمایید:

سایر مطالب
تمرین صبر با بازی ، بازی برای تمرین بازداری پاسخ

لیوانهای شفاف

نویسنده بازی : فاطمه موسوی بصیرت دسترسی به بازی : رایگان خرید اشتراک این بازی برای کدام گروه سنی طراحی شده است ؟ بازی برای

Read More »
این مطلب را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید:

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *