Search
Close this search box.

بازی پیش خدمت یک دستی

بازی پیش خدمت یک دستی با هدف تقویت مهارت شنیداری و توجه و تمرکز کودک سه تا شش سال است
این بازی مناسب روزهای گرم و طولانی تابستان است و بهترین مکان برای انجام آن فضای باز یک حیاط یا پارک خواهد بود. بردن یک لیوان پر آب در مسیری مشخص بدون ریختن و یا افتادن کاری است که کودک در این بازی انجام خواهد داد. برای بازی به ابزار زیادی احتیاج نیست . یک لیوان، بشقاب و مقداری آب تمام وسایل این بازی هستند. بازی پیش خدمت یک دستی با هدف تقویت توجه و تمرکز، تقویت مهارت شنیداری و تقویت مهارتهای حرکتی برای گروه سنی سه تا شش سال طراحی شده است.

بخش تکمیلی بازی پیش خدمت یک دستی:

برای کودکان سه و چهار ساله مسیری را  انتخاب کنید که مانعی نداشته باشد. ترجیحا مسیری صاف و هموار و البته ایمن. در وسط  بشقاب یا سینی یک لیوان قرار دهید و آن را تا نیمه پر کنید. از کودک بخواهید در ابتدای مسیر بایستد و طوری حرکت کند که بدون ریختن آب به نقطه پایانی مسیر برسد. در این مرحله نیازی به عجله و یا دویدن نیست و همینکه کودک مسیر را بدون ریختن آب طی کند کافی است.

در مرحله بعد و برای بچه های بزرگتر (اگر کودک چهار ساله شما نیز علاقمند بود  میتواند این بخش را انجام دهد)، مقدار آب درون لیوان را به سه چهارم آن افزایش دهید. از کودک بخواهید بدون ریختن آب یا افتادن لیوان مسیر را با سرعت بیشتری طی کند. این کار را میتواند با بلند تر برداشتن گامها و یا حالت دویدن انجام دهد. پس از انجام این مرحله، لیوان را از آب پر کنید و از کودک بخواهید مسیر را با سرعت به انتها برساند. در بازی کودک تنها با یک دست باید سینی را نگهدارد و نمیتواند از دست دیگر برای نگهداشتن لیوان استفاده کند.

مرحله بعدی بازی با افزودن یک پر به لیوان آب انجام خواهد شد. هدف این است که کودک توجه اش را همزمان به دو بخش تقیسیم کند. حالا روی آب درون لیوان، یک پر یا یک تکه کاغذ قرار دهید. به کودک بگویید در حین دویدن و رسیدن به انتهای مسیر باید حواست به این پر نیز باشد و اگر از لبه بالایی لیوان(لبه دورتر لیوان نسبت به کودک) به سمت وسط لیوان حرکت کرد، باید با فوت کردن آن را به جای اولش برگردانی و خود را به انتهای مسیر برسانی.

میتوانید برای کودکان شش ساله یک مرحله دیگر نیز برای سختی بیشتر کار به بازی اضافه کنید. از موبایل خود یک موسیقی پخش کنید. به کودک بگویید به صدای موسیقی که پخش می شود نیز توجه داشته باشد و هر زمان که موسیقی قطع شد باید بایستی و تا زمانی که مجددا موسیقی پخش شود بدون تکان باقی بمانی. به محض شنیدن مجدد موسیقی حرکتت را ادامه بده. در صورتی که پر را در این مرحله نیز استفاده میکنید به او بگویید که درهمه حال باید مراقب حرکت پر در آب باشد.

نکته:

در بازی پیش خدمت یک دستی بهتر است از لیوانهای پلاستیکی و یک بار مصرف استفاده کنید. تا کمترین احتمال آسیب به کودک در صورت افتادن و یا شکستن وجود داشته باشد.

این بازی را میتوانید به صورت گروهی نیز انجام دهید. به خصوص  با مشارکت اعضاء خانواده در بازی، روابط اجتماعی کودک تقویت می شود.

Search

مطالعه نمایید:

سایر مطالب

بازی مجسمانه خرگوش

نویسنده بازی : فاطمه موسوی بصیرت دسترسی به بازی : رایگان خرید اشتراک این بازی برای کدام گروه سنی طراحی شده است ؟ بازی برای

Read More »
تمرین صبر با بازی ، بازی برای تمرین بازداری پاسخ

لیوانهای شفاف

نویسنده بازی : فاطمه موسوی بصیرت دسترسی به بازی : رایگان خرید اشتراک این بازی برای کدام گروه سنی طراحی شده است ؟ بازی برای

Read More »
این مطلب را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید:

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *