Search
Close this search box.

بازی چهار در چهار

برای بازی چهار در چهار، ۳۲ مربع چهار در چهار سانت ببرید. حالا با استفاده از یک ماژیک (در میانه دو ضلع) خطی بکشید که هر مربع را به دو قسمت مساوی تقسیم کند. مرحله بعدی کشیدن یک دایره کوچک با قطر یک سانت برای هر مربع در بالا یا پایین خط تقسیم و در یکی از گوشه های راست یا چپ است. همین کار را برای تمام کارتها به همین شکل تکرار کنید. نکته مهم این است که حداقل باید دو کارت با هر مدلی که میکشید وجود داشته باشد و در هنگام تقسیم کارتها به دو دسته ۱۶ تایی از هر کارت در هر دو دسته قرار بگیرد. وسیله بازی آماده شده است. ۱۶ کارت بازی در اختیار کودک قرار می گیرد و ۱۶ کارت دیگر به عنوان نمونه در مقابل کودک چیده می شود تا کودک مطابق  با الگویی که می بیند عمل کند.

 

بازی چهار در چهار با هدف تمرین توجه و تمرکز، تقویت تجسم فضایی کودک، تمرین جهت و مکان برای کودک پنج تا دوازده سال طراحی شده است.

شروع بازی چهار در چهار:

ابتدا با یک مربع چهار در چهار شروع کنید. برای ساخت این مربع چهار کارت را انتخاب کرده و کارتها را به ساده ترین حالت یعنی تمامی دایره ها در بالا سمت راست درست کنید. از کودک بخواهید الگویی مطابق با آنچه شما درست کرده‌اید را با کارتهایش بسازد. اجازه دهید تا کودک خودش تلاش کند و الگوی شما را بازسازی کند. در صورت موفقیت او را تشویق کنید و در صورت وجود تفاوت او را متوجه تفاوتها و چگونگی برطرف شدن آنها هدایت کنید.

بازی چهار در چهار

مجددا کارتها را بهم بریزید و این بار با ۶ کارت یک مستطیل درست کنید و جهت مربعهای کوچک به گونه ای باشد که دایره همه آنها در پایین و در یک جهت قرار گرفته باشد. حالا کودک باید این شکل را بسازد. این کار را با هشت، دوازده و شانزده کارت و با ساده ترین حالت یعنی قرار گرفتن دایره ها در یک جهت و مکان انجام دهید تا کودک بازی را فرا بگیرد.

پس از این مرحله چهار کارت انتخاب کنید. این بار طوری کارتها را بچینید که دو دایره در بالا و دو دایره در پایین نشان داده شود. حالا از کودک بخواهید این شکل را بسازد. مجددا مستطیل ۶ تایی را با همین قالب انجام دهید و پس از آن یک مربع ۴ تایی دیگر بسازید که این بار جهت قرار گرفتن دایره ها هر کدام در سوی کاملا متفاوت از دیگری باشد. حالا از کودک بخواهید ان را بسازد. با مستطیل شش تایی هم همین کار را انجام دهید. اگر کودک موفق بود تعداد ۸، ۱۲ و ۱۶ کارت را نیز بسازید.

 

بازی چهار در چهار

در این بازی کودک جهت و مکان را تمرین خواهد کرد و نیز توجه و تمرکز کودک تقویت خواهد شد.

نکته:

شما می توانید به جای ساخت ۳۲ کارت از ۱۶ کارت نیز استفاده کنید. در این صورت به کارتهای راهنما برای بازی احتیاج دارید. می توانید از موبایلتان استفاده کنید و عکسی از آنچه که قرار است کودک مطابق آنچه در بالا گفته شد بسازد بگیرید و به ترتیب مراحل را از ساده تا سخت عکس گرفته و در یک پوشه نگهداری کرده و در زمان بازی با ساده ترین عکسی که گرفتید کار را شروع کنید. اشکال این کار این است که گوشی خود را برای بازی در اختیار کودک قرا می دهید و همچنین امکان بازی دو نفره و یا ایده های دیگر از کودک گرفته می‌شود.

برای یک کودک بالاتر از ده سال نیاز به انجام بخش ساده نیست و میتوانید از مراحل متوسط بازی را شروع کنید.

پیشنهاد می شود بازی مکعبها را نیز انجام دهید

Search

مطالعه نمایید:

سایر مطالب

بازی مجسمانه خرگوش

نویسنده بازی : فاطمه موسوی بصیرت دسترسی به بازی : رایگان خرید اشتراک این بازی برای کدام گروه سنی طراحی شده است ؟ بازی برای

Read More »
تمرین صبر با بازی ، بازی برای تمرین بازداری پاسخ

لیوانهای شفاف

نویسنده بازی : فاطمه موسوی بصیرت دسترسی به بازی : رایگان خرید اشتراک این بازی برای کدام گروه سنی طراحی شده است ؟ بازی برای

Read More »
این مطلب را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید:

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *