Search
Close this search box.

بازی کاغذ چسبی

بازی کاغذ چسبی بازی برای تقویت خلاقیت کودک یک تا شش سال
برای بازی کاغذ چسبی به مقداری چسب مات کننده شیشه و اشیاء سبک (همانند فوم، نمد، پر، کاغذهای رنگی، دکمه، توپهای پام پام و ...) احتیاج دارید. این بازی بخصوص در روزهای بارانی که امکان حضور در بیرون از منزل وجود ندارد یا به شدت کار دارید و امکان حضور مستقیم در کنار کودک را ندارید بسیار مناسب است.

چسب مات کننده شیشه به دلیل بزرگ بودن ابعادش به راحتی سطح مورد نظر برای کار کودک را تولید می‌کند. مقداری از این چسب را به قطع بزرگتر از کاغذ A4برش زده و با چسب نواری لبه های آن را به شیشه پنجره یا یکی از کابینت‌ها بچسبانید به طوری که بخش چسبناک آن به سمت بیرون باشد. به این طریق کودک شما یک صفحه بزرگ برای چسباندن هر آنچه که تمایل دارد خواهد داشت.حالا اشیاء سبک را در اختیار کودک قرار دهید تا به هر شکل که تمایل دارد آنها را روی صفحه بچسباند و بردارد. بچه‌های یک ساله معمولا جدا کردن اشیاء از روی صفحه چسبناک را بیش از چسباندن در کنار هم دوست دارند.

بازی کاغذ چسبی به تقویت عضلات ظریف دست کودکان، مهارت‌های حرکتی، هماهنگی بین چشم و دست، آموزش رنگ، آموزش ترتیب و توالی، تقویت خلاقیت کودکان یک تا شش سال کمک می‌کند.

بخش تکمیلی بازی کاغذ چسبی:

این بازی قابلیت انجام بر اساس سن کودکان و بر اساس مفاهیم مورد نیاز شما را دارد. آنچه را که می‌خواهید به کودکتان آموزش دهید را مشخص کنید و بر اساس آن و با استفاده از بازی کاغذ چسبی انجام دهید.

می‌توانید پشت چسب مات کننده شیشه را با ماژیک‌های رنگی، طرحی از رنگین کمان بکشید. از کودک بخواهید که تکه‌های کاغذ رنگی را در محدوده هر رنگ پر کند. اگر کودک شما پنج و شش ساله است میتوانید کاغذ رنگی و قیچی را در اختیارش قرار دهید که ابتدا کاغذهای رنگی را برش زده و به قطعات کوچک در آورد و سپس بازی کاغذ چسبی را انجام دهد.

تعدادی گوش پاک کن و یا خلال دندان در اختیار کودک بگذارید و از او بخواهید روی این صفحه چسبناک هر طرحی را که دوست دارد ترسیم کند. این بازی به خلاقیت کودک کمک می‌کند.

در یک گردش در حیاط یا پارک تعدادی برگ، میوه و دانه  درختان را جمع آوری کنید. روی کاغذ چسبی طرحی از تنه یک درخت بکشید و از کودک سه و چهار ساله خود بخواهید که برای این تنه درخت و شاخه‌هایش برگ بچسباند.

برای کودکان شش ساله میتوانید حروف الفبا را به صورت بزرگ در زیر کاغذ چسب دار بگذارید و از کودک بخواهید آن را با اشیایی که در اختیار دارد پر یا دورگیری کند.

میتوانید با ماژیک طرحی از یک گوسفند یا یک مرغ در پشت چسب مات کننده شیشه بکشید و بر اساس نوع پوشش هر کدام پنبه یا پر در اختیار کودک قرار دهید که آن را کلاژ و پر کند. می‌توان از کودک خواست که پنبه را با دستش به شکل گلوله در‌آورد و بعد در روی بدن گوسفندش بچسباند.

همچنین میتوانید از بازی کاغذ چسبی برای آموزش توالی رنگ و شکل کمک بگیرید. ازکودک بخواهید بر اساس ریتمی که شما در روی کاغذ مشخص کرده‌اید کار را ادامه دهد. مثلا از او بخواهید یک مربع سبز یک دایره قرمز، یک مربع سبز، یک دایره قرمز را تا انتهای ردیف ادامه دهد.

برای کودکان سه و چهار ساله نیز می‌توان آموزش بزرگ و کوچک را نیز به همین طریق انجام داد. کافی است اشیایی که در اختیار کودک می‌گذارید سایزهای مختلفی داشته باشد از او بخواهید که مثلا توپهای پام پام بزرگ را در دایره سمت راست و توپهای پام پام کوچک را در دایره سمت چپ بچسباند.

نکته:

رشته هایی از کاموا را به اندازه‌ها و رنگ‌های متفاوت در اختیار کودک قرار دهید که با آن تصویری را که تمایل دارد بسازد. همچنین از نی نوشیدنی نیز می‌توانید به عنوان ابزاری برای این کار استفاده کنید. کافی است آن را با قیچی ریز و کوچک کرده تا از این مهره های رنگی استفاده کند.

 

Search

مطالعه نمایید:

سایر مطالب
انعطاف پذیری شناختی

انعطاف پذیری شناختی

انعطاف پذیری شناختی چیست؟ انعطاف پذیری شناختی کمک می‌کند تا با چالش‌ها و تغییرات زندگی به بهترین شکل ممکن سازگار شویم. این مهارت به افراد

Read More »
این مطلب را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید:

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *