Search
Close this search box.

بازی کباب کشی

بازی کباب کشی بازی برای کودک یک ساله
 امروز قراره با سیخهای کباب یه کباب درست کنیم اما نه یه کباب خوردنی. بازی کباب کشی پیش از هر چیز بازی هماهنگی بین چشم و دست کودک و دقت و توجه است. در این بازی به تعدادی سیخ کباب چوبی، یک بسته کش‌های رنگی سر کودک و کمی خمیر یا گل سفال نیاز دارید.

مقداری خمیر یا گل سفال را به عنوان نگهدارنده سیخ‌های چوبی کباب استفاده کنید. می‌توانید خمیر یا گل را در داخل یک لیوان بریزید و سیخ‌های چوبی را در آن فرو ببرید. ساده ترین وسیله ای که برای انداختن در داخل سیخ‌ها  می‌توان در اختیار بچه ها قرار داد کش‌های سر رنگی دخترانه است. این کش‌ها به اندازه یک مهره هستند و برای این بازی سایز مناسبی دارند.

کش‌ها را در نزدیکی دست کودک قرار دهید و کمی منتظر بمانید. آیا کودک کش‌ها را در داخل سیخ‌ها می اندازد. اگر بعد از چند دقیقه همچنان کودک متوجه منظور شما نشده است به او نشان دهید که چه کاری باید انجام دهد. بازی کباب کشی  با هدف آموزش رنگ، شمارش، تقویت عضلات ظریف دست، دقت و توجه، هماهنگی بین چشم و دست برای کودک زیر یک سال تا سه سال طراحی شده است.

بخش تکمیلی بازی کباب کشی

نکته مهمی که باید به آن توجه کرد سن کودک در بازی کباب کشی است. هر چه کودک شما کوچکتر باشد وسیله ای که در داخل سیخ‌ها می اندازد باید دارای سوراخ بزرگتری باشد اما در صورتی که کودک شما سه ساله است می‌توانید از مهره های کوچکتر که سوراخ کوچکتری دارند استفاده کنید. بنابراین توصیه می‌شود در صورتی که کودک شما زیر یک سال (از هشت ماه بالا) است خودتان حلقه هایی را برای کودک تهیه کنید. مثلا با استفاده از لوله کاغذ توالت میتوان حلقه هایی به ارتفاع یک سانت برش داد و یا با کاغذهای رنگی حلقه هایی شبیه به ریسه بادبادک تهیه کرد و در اختیار کودک قرار داد تا آنها را به داخل سیخ‌های کباب بیاندازد. اگر دقت کنید می‌بینید هماهنگی دست برای انداختن حلقه‌ها در داخل سیخ‌ها برای بچه های این گروه سنی چالش بزرگی است. اگر نیاز است دست کودک را بگیرید و به سمت سیخ‌ها هدایت کنید تا بتواند آن را در جای مناسب خود بیاندازد.

وقتی کودک حلقه ای را داخل سیخ می اندازد برایش بشمارید. این کار به آموزش اعداد کمک می‌کند.

اگر کودک شما یک سال و نیم دارد می‌توانید علاوه بر انداختن کش سرهای رنگی به او آموزش رنگ را نیز بدهید. به این طریق که مشخص کنید که در هر سیخ تنها یک رنگ مشخص را بیاندازد. (این کار را با انداختن یک رنگ مشخص در داخل سیخ ها یا رنگ کردن آنها می‌توان انجام داد) هنگام انداختن حلقه ها در داخل سیخ نیز رنگ آن را اعلام کنید.

اگر کودک شما سه ساله است می‌توانید با او ترتیب و توالی را کار کنید. از او بخواهید در سیخ کباب یک رنگ زرد و یک رنگ قرمز را پشت هم  بیاندازد. در نهایت سیخ کباب باید شامل گل سرهای رنگی زرد و قرمز باشد.

نکته

اگر نگران خورده شدن خمیر توسط کودک هستید می‌توانید کمی خمیر خوراکی با ترکیب آب، آرد و نمک تهیه کنید. از این خمیر برای کار سفال بچه ها نیز می‌توان استفاده کرد.

می‌توانید به جای استفاده از خمیر یا گل سفال انتهای سیخ‌های چوبی را با کمی چسب نواری به لبه میز یا محلی که قرار است کودک بازی را انجام دهید بچسبانید در این صورت تغییر جای سیخ‌ها کمی سخت خواهد بود.

وسایلی که به عنوان حلقه به جای کشهای سر رنگی میتوان استفاده کرد بی نهایت است. از نی نوشیدنی که به تکه های یک سانتی خرد کرده اید تا برشهای خیار، هویج و سیب که وسط آنها را سوراخ کرده اید می‌توانید در این باز‌ی استفاده کنید. برای کودکانی که خیلی میوه نمی‌خورند استفاده از میوه‌ها کمک خوبی برای دوستی کودکان با میوه ها است.

Search

مطالعه نمایید:

سایر مطالب
انعطاف پذیری شناختی

انعطاف پذیری شناختی

انعطاف پذیری شناختی چیست؟ انعطاف پذیری شناختی کمک می‌کند تا با چالش‌ها و تغییرات زندگی به بهترین شکل ممکن سازگار شویم. این مهارت به افراد

Read More »
این مطلب را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید:

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *