Search
Close this search box.

بازی یخ رنگی

بازی یخ رنگی
بازی یخ رنگی برای بچه ها کوچکتر و تقویت حواسشان خیلی مناسب است و نیازی به وسایل خاص نیست. مقداری یخ را داخل ظرف بریزید و تعدادی رنگ در اختیارش قرار دهید. این بازی اینقدر ساده است که نیازی به دانستن نکته ای خاص درباره مراحل آن نسیت. آنچه در این بازی مهم است فرصت تقویت حواس کودک، آشنایی با سردی و گرمی، آشنایی با صدای یخها وقتی با قلمو آنها را به هم می زند ، آشنایی با رنگها وقتی در درون ظرف با هم ترکیب می شوند است.
به کودک دو ساله خود نشان دهید که یک تکه یخ را در دست بگیرد و کلمه یخ را با او تکرار کنید. دستش را که سرد شده است روی گونه اش بگذارید و بگویید سرد است. دست گرم خود را روی گونه دیگر او بگذارید و بگویید گرم. حالا با قلمو یخها را بهم بزنید تا صدای یخها به گوش برسد. به او بگویید خوب گوش کن…صدای یخها رو میشنوی… چطوریه صداش…سعی کنید صدا را تقلید کنید.  حالا کمی رنگ با قلمو بردارید و روی یک تکه یخ درون ظرف بگذارید. اجازه دهید رنگ به آرامی روی یخ سر خورده و همه جای آن را آغشته کند. نام رنگ را بگویید و حالا رنگ دیگری را در کنار این رنگ روی یخ بگذارید. هر بار نام رنگ را اعلام کنید و به بچه ها فرصت دیدن سر خوردن رنگ روی یخ را بدهید . قرار نیست این کار را با سرعت انجام دهید. فرصت دهید تا کودک به خوبی تجربه کند. حالا قلمو را در اختیار کودک قرار دهید تا تجربه خودش را ثبت کند. اگر کودک شما بزرگتر است توجه او را در حین بازی یخ رنگی  به ترکیب رنگها در درون ظرف یخ جلب کنید. از او بخواهید همزمان دو رنگ روی یخ بگذارد و به سر خوردن رنگ روی یخ و ترکیب آنها در لبه ها توجه کند. همانند او از تولید یک رنگ جدید ذوق کنید و شگفت زده شوید. بازی یخ رنگی با هدف تقویت حواس کودک، تمرین توجه و تمرکز، تمرین دست ورزی ، تقویت عضلات ظریف دست، آموزش رنگ و تقویت مهارتهای زبانی، برای کودک دو تا چهار سال طراحی شده است.

نکته:

اگر کودک شما دو ساله است و هنوز ترس خوردن رنگها را دارید از رنگهای موجود در آشپزخانه مثل زردچوبه، سس گوجه فرنگی، ماست، رنگ کلم قرمز، گیاهانی مثل پنیرک و … استفاده کنید. اما اگر کودک شما با رنگ آشنایی دارد می توانید از رنگهای گواش برای بازی استفاده کنید.
Search

مطالعه نمایید:

سایر مطالب
انعطاف پذیری شناختی

انعطاف پذیری شناختی

انعطاف پذیری شناختی چیست؟ انعطاف پذیری شناختی کمک می‌کند تا با چالش‌ها و تغییرات زندگی به بهترین شکل ممکن سازگار شویم. این مهارت به افراد

Read More »
این مطلب را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید:

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *