Search
Close this search box.

بازی یه کم جلو…. جلوتر

بازی سینه خیز رفتن
این بازی اشتیاق راه رفتن و حرکت و نیز توجه را در کودکان تمرین میدهد. وسیله ای که مورد توجه کودک است را انتخاب کنید و ذره ذره ان را دور کنید و کودک را تشویق کنید که برای رسیدن به وسیله حرکت کند. برای مطالعه بازی عضو شوید.

سینه خیز رفتن برای کودک، گام اول استقلال از والدین است. سینه خیز کردن به رشد و تقویت عضلات بدن کودک می انجامد. عضلاتی که بعدها او را در راه رفتن یاری خواهند داد. بنابراین تشویق کودک به انجام این بازی به او کمک بزرگی می‌کند.

به طور معمول کودکان از ۶  ماهگی شروع به سینه خیز رفتن می‌کنند. پیش از رسیدن به این مرحله کودک با دمر شدن، عضلات گردن و پشتش را تقویت کرده پس از آن شروع به چرخش‌های کوچک در جا کرده و در نهایت آماده سینه خیز می‌شوند. ( مطالب مرتبط درباره سن سینه خیر رفتن را از سایت نی نی تالار بخوانید) این بازی به تقویت عضلات بدن کودک،‌ آمادگی برای راه رفتن، تقویت مهارتهای حرکتی، تقویت اعتماد به نفس و رشد استقلال کودک زیر یک سال کمک میکند.

بخش تکمیلی بازی یک کم جلو…. جلوتر

برای کودکتان که سینه خیز میکند یک توپ یا اسباب بازی جالب نشان دهید. این وسیله باید چیزی باشد که کودک برای بدست آوردنش اشتیاق دارد. وسیله را در مقابل چشمان کودک حرکت دهید و آنرا درست در نزدیکی کودک، طوری که اگر یک حرکت کوچک بکند به آن برسد قرار دهید. اجازه بدهید که کودک تلاش کند تا آنرا بدست آورد. (وسیله را آنقدر نزدیک قرار ندهید که کودک با دراز کردن دستش به آن برسد. هدف تقویت سینه خیز رفتن کودک است). پس از رسیدن کودک به وسیله بلافاصله او را تشویق کنید. تشویق شامل دست زدن، بوسیدن، آفرین گفتن و نظایر آن است. وسیله را از کودک گرفته و در دو قدمی کودک بگذارید. خودتان در پشت وسیله قرار گرفته و کودک را تشویق کنید که به سمت شما بیایید و وسیله را بردارد. اگر کودک از حرکت منصرف شد وسیله را یک گام نزدیکتر بگذارید تا زودتر به هدف برسد و به واسطه شیرینی رسیدن به هدف، تلاش مجدد در مسیرهای دورتر کند. یکی دو روز این روال را در زمان‌هایی که کودک سرحال و سیر است انجام دهید. در روز سوم وسیله را در مقابل چشمان کودک حرکت دهید. اینک کودک شما می داند هدف شما از این کار چیست. پس از اینکه کودک به سمت وسیله حرکت کرد آنرا آرام آرام به سمت عقب و دورتر از کودک ببرید و هر بار کودک را تشویق کنید که به سمت اسباب بازی حرکت کرده و آنرا بدست آورد.  به مرور کودک شما آنقدر توانمند خواهد شد که بتواند مسیرهای طولانی‌تری را در خانه طی کند.

نکته:

از وسایل و اسباب بازی‌هایی که قسمت‌های ریز و کوچک  قابل جدا شدن دارند و احتمال فرو بردن آن توسط کودک وجود دارد استفاده نکنید.

بعضی از کودکان به اسباب بازی خاصی توجه نشان نمی‌دهند اما ممکن است تسبیح جانماز شما برای کودک جذاب باشد. به علاقمندی‌های کودک خود توجه کنید. در صورتی که کودک شما از تسبیح بیشتر از هر وسیله بازی دیگری خوشش می‌آید، تسبیح می‌تواند وسیله مورد نظر شما در بازی باشد.

فراموش نکنید برای هر فعالیتی بیش از هر چیز تشویق شما موثر است. کودک خود را با چهره خندان خود در پشت وسیله همراهی کنید تا بیشتر و بیشتر تلاش کند.

اگر کودک شما پس از رسیدن به وسیله بازی حاضر به دادن آن به شما برای ادامه بازی نیست، اشکالی ندارد بگذارید کودک از این پیروزی لذت کافی ببرد و وسیله را در دهانش بگذارد. این بازی را مجددا پس از اینکه کودک وسیله را رها کرد یا در زمان دیگری انجام دهید.

تجربه خود از انجام این بازی را با ما در میان بگذارید.

Search

مطالعه نمایید:

سایر مطالب
تمرین صبر با بازی ، بازی برای تمرین بازداری پاسخ

لیوانهای شفاف

نویسنده بازی : فاطمه موسوی بصیرت دسترسی به بازی : رایگان خرید اشتراک این بازی برای کدام گروه سنی طراحی شده است ؟ بازی برای

Read More »
این مطلب را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید:

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *