Search
Close this search box.

بازی یک سیخ ماکارونی

بازی یک سیخ ماکارونی
این بازی تا حد زیادی شبیه بازی با کش‌های چهل گیس است با این تفاوت که برای گروه سنی بالاتر اجرا می‌شود. برای این منظور مقداری ماکارانی لوله‌ای (یا نیزه ای) و یک سیخ چوبی نیاز دارید. برای شروع بازی مقداری ماکارانی را روی میز بریزید و به کودک بگویید «من یک سیخ بهت می‌دم که باید اونو با دهانت نگهداری.  ماکارونی ها را با این سیخ از روی میز برمی‌داری و داخل ظرف می‌ریزی بدون اینکه به اونها دست بزنی».

بازیٍ یک سیخ ماکارونی به هماهنگی چشم و بدن، توجه و تمرکز، برنامه ریزی و حل مساله برای گروه سنی شش تا نه سال کمک می‌کند.

بخش تکمیلی بازی یک سیخ ماکارونی:

وقتی ماکارونی‌ها را روی میز می ریزیم  همه آنها در یک جهت قرار نمی‌گیرند که کودک بتواند به راحتی آنها را  به داخل سیخ هدایت کند. کودک باید تغییر جا و مکان داده تا بتواند مسیر بهتری برای هدایت ماکارونی‌ها به داخل سیخ چوبی پیدا کند.

برای کودک شش ساله بهتر است ابتدا بازی را با تعداد محدودی ماکارونی نیزه ای شروع کنید. ماکارونیها را به صورت مستقیم(طوری که کودک به راحتی بتواند سیخ را از سوراخ ماکارانی عبور دهد) روی لبه میز بگذارید و از کودک بخواهید که با سیخی که در دهان دارد آنها را یکی یکی جمع کرده و در داخل ظرف بریزد. چگونگی برداشتن ماکارونی از روی میز به طوری که از روی چوب نیفتد کاریست که به حل مساله کودک کمک می‌کند.

برای کودک هفت و هشت ساله این بازی را کمی سخت تر نمایید. از کودک بخواهید همزمان دو یا سه ماکارونی را داخل سیخ کرده و سپس آنها را در داخل ظرف خالی کند. اینجا چالش کودک علاوه بر قرار دادن صحیح سیخ چوبی در داخل ماکارونی، مراقبت از خارج نشدن ماکارونیهای قبلی از داخل سیخ نیز هست.

زمان را نیز در مرحله بعدی به بازی یک سیخ ماکارونی کودکان هفت و هشت ساله اضافه کنید. در این صورت تعداد ماکارونی‌هایی که کودک در یک دقیقه جمع آوری می‌کند را شمارش کنید. در دور بعدی تعداد را با  عملکرد قبلی کودک مقایسه کنید.

برای کودک نه ساله بجز مرحله قبلی یک بخش دیگر نیز اضافه کنید. از کودک بخواهید چیزی شبیه به یک شعر  را زمزمه کند. طوری که بتوانید صدای زمزمه‌اش را از لابه لای دندان‌ها، دهان و سیخ چوبی بشنوید. خواندن شعر چالش جدیدی برای کودک خواهد بود. کودک باید ضمن زمزمه کردن شعر از افتادن سیخ از دهانش خودداری کند. و یا طوری ماکارونی‌ها را بردارد که بخاطر زمزمه کردن شعر از داخل سیخ به زمین نیفتند. این مرحله را برای کودک هشت ساله نیز می‌توانید اجرا نمایید.

نکته:

اگر چه این بازی برای گروه سنی شش تا نه سال نوشته شده است اما در جمع‌های خانوادگی و یا دورهمی‌ها می‌تواند یک بازی سرگرم کننده باشد و شادی و خنده را به ارمغان بیاورد.

استفاده از دست‌ها در این بازی و یا هر بخش دیگری از بدن برای هدایت و نگهداشتن ماکارونی‌ها ممنوع است و کودک تنها باید با تنظیم حرکت سر و دهان ماکارونی‌ها را بدست آورد.

Search

مطالعه نمایید:

سایر مطالب

بازی مجسمانه خرگوش

نویسنده بازی : فاطمه موسوی بصیرت دسترسی به بازی : رایگان خرید اشتراک این بازی برای کدام گروه سنی طراحی شده است ؟ بازی برای

Read More »
تمرین صبر با بازی ، بازی برای تمرین بازداری پاسخ

لیوانهای شفاف

نویسنده بازی : فاطمه موسوی بصیرت دسترسی به بازی : رایگان خرید اشتراک این بازی برای کدام گروه سنی طراحی شده است ؟ بازی برای

Read More »
این مطلب را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید:

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *