Search
Close this search box.

تشویق شخصیت ممنوع!

تشویق شخصیت کودکان ممنوع
تشویق شخصیت کودکان ممنوع

اکثر ما زمانی که کودک کار درستی انجام می‌دهد او را تشویق می‌کنیم. چه دختر خوبی! چه عروسک نازی دارم من! تو چه پسر خوبی هستی!

تشویق در صورتی که با تاکید بر صفات شخصیتی همراه باشد و نه تلاش و کارهای موفقیت آمیز کودک منجر به تخریب کودک و رفتارهای عجیب از او می‌شود. گاه با خودمان می‌گوییم «چشمش زدم الان … بچم خوب بود… یهو بهم ریخت»

واقعیت این است که برای نقاشی که کودک کشیده نمی‌توانیم به کودک بگوییم تو چه دختر خوبی هستی یا تنها به گفتن یک کلمه آفرین اکتفا کنیم. می‌توانیم آنچه را در نقاشی می‌بینیم تعریف کنیم…. « وای چقدر خورشیدت رو کامل رنگ کردی… اینجا رو ببین! دو تا پرنده هم توی آسمون کشیدی…من اگه می کشیدم احتمالا یادم نمی موند دو تا پرنده مثل تو بکشم. کشیدن این سبزه ها کار سختیه… تازه تو از چند رنگ سبز مختلف برای کشیدنشون استفاده کردی… آفرین».

این مدل تشویق، تمجید موثر است. تمجیدی است که از کار و تلاش کودک تعریف می‌کند. این نوع تعریف، تعریف موثر است و باعث رشد و بالندگی کودک می‌شود. در بازی‌های سایت دالی همیشه این نکته تاکید شده است که بازیها برد و باخت ندارند. چرا که هر کودک در حد و توان خودش تلاش می‌کند. اگر یاد بگیریم به جای تعریف از شخصیت از تلاش کودک تعریف کنیم متوجه تغییرات مثبت بی نظیری در او خواهید شد.

Search

مطالعه نمایید:

سایر مطالب

بازی مجسمانه خرگوش

نویسنده بازی : فاطمه موسوی بصیرت دسترسی به بازی : رایگان خرید اشتراک این بازی برای کدام گروه سنی طراحی شده است ؟ بازی برای

Read More »
تمرین صبر با بازی ، بازی برای تمرین بازداری پاسخ

لیوانهای شفاف

نویسنده بازی : فاطمه موسوی بصیرت دسترسی به بازی : رایگان خرید اشتراک این بازی برای کدام گروه سنی طراحی شده است ؟ بازی برای

Read More »
این مطلب را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید:

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *