- نویسنده بازی :
- تاریخ انتشار بازی : 1400-02-25
دسترسی به بازی :
- رایگان
- خرید اشتراک
این بازی برای کدام گروه سنی طراحی شده است ؟
- بازی برای کودک سه تا شش سال
- بسته ویژه
فایل قابل دانلود بازی:
- دارد
- ندارد
کدام مهارت های شناختی در این بازی تمرین می شود؟
- توجه و تمرکز
خاله بازی و میهمانی چای میتواند یک ایده بسیار دوست داشتنی برای بچهها و شما باشد. به خصوص که بعد از چند بار «چای میل دارید… یک حبه قند براتون بندازم یا دوتا» گفتگوی زمان چای فروکش میکند و گفتگو درباره عدم تطابق فنجانها میتواند بخش اصلی صحبت شود و به شما و کودکتان منبع غنی از توجه به جزییات را بدهد.
این بازی میتواند به خصوص برای پدربزرگ و مادربزرگها جذاب باشد. من به عنوان یک مادربزرگ این بازی را دوست دارم.
نوع توجه:
توجه باز و توجه متمرکز
وسایل مورد نیاز برای بازی:
فنجان و نعلبکیهای متفاوت
نحوه انجام بازی:
توصیه نویسنده کتاب در ابتدا مراجعه به چند فروشگاه لوازم دست دوم، ترجیحا به همراه نوهتان، و تهیه فنجانهای تک و ارزان با طرحها وشکلهای متفاوت برای این بازی است. از آنجا که در منزل ما ایرانیها انواع و اقسام فنجانها و نعلبکیها پیدا میشود و یا میتوان با کمی جستجو چند تایی را از منزل والدین به امانت گرفت بخش اول ضروری به نظر نمیرسد.
وقتی که قرار است با هم خاله بازی کنید بهتر است چند تایی از عروسکها و یا حتی بچههای دیگر را نیز در بازی وارد کرد تا بهانه بیشتری برای استفاده از فنجان و نعلبکیهای تا به تا داشته باشید. میتوانید این گفتگوها را با نوه یا کودکتان داشته باشید:
به این گلهای بنفش روی فنجان من نگاه کن. قشنگ نیستند؟ من عاشق این نقطه زرد کوچولو در وسطش هستم.
فنجون من گلهای رز کوچولو داره از همون گلدونها که مامانتم پرورش میده.
روی فنجون خرسی چی داره؟
روی این فنجون یک هشت پا داریم.
دلم میخواد بدونم واقعا هشت تا پا داره؟
به نظرت این فنجون رو باید به کی بدیم که با نعلبکیش هم شکل بشه؟
یادت میاد این فنجون رو از خونه مامانبزرگ آوردیم… اونروز هوا بارونی بود.
یادت میاد وقتی رفتیم بیرون یک سگ کوچولو دیدیم که داشت کنار باغچه غذا میخورد؟
پیشنهادهای بیشتر برای بازی:
برای روح بخشیدن بیشتر به میهمانیهای چایی میتوانید قاشقهای جالب، قندان، پارچهای کوچک شیر و شکر ریز و … پیدا کنید.
در این بازی کودک چه چیزی فرا میگیرد؟
اسم این بازی میتواند توجه به جزییات باشد بخصوص توجه دادن کودک به چیزهای کوچکی که میتواند اشیاء شبیه به هم را متفاوت کنند. این مهارت بعدها به کودک کمک میکند که ت را از ث یا ک را از گ یا مثلث متساوی را از مثلث حاد تشخیص دهد. در عین حال آگاهی کودک را برای بسیاری از الگوهای ممکن دیگر شفاف میکند.