Search
Close this search box.

مقایسه کودک با دیگران ممنوع!

مقایسه کردن کودک، بازی برای کودکان
مقایسه کودکان با هم ممنوع

 

کودک خود را با دیگران مقایسه نکنید. حتی با خواهر و برادرش. او موجودی کاملا منحصر به فرد است و در مسیر رشدش مطابق با الگوی خود حرکت می‌کند. حتی اگر خواهر و برادر کودک شما در یازده ماهگی ایستاده‌اند دلیلی برای انجام این رفتار در همین سن در کودک بعدی شما نخواهد بود.

روانشناسان، پزشکان و متخصصان کودک در زمان گفتگو درباره بروز  یک رفتار خاص در کودک از کلمه حدود استفاده می‌کنند. این یعنی یک رفتار در بازه‌ای از زمان شکل می‌گیرد. حدود دوازده ماهگی می‌تواند از یازده ماهگی شروع شده و تا سیزده ماهگی ادامه داشته باشد. بنابراین ممکن است کاری را که پسر عمو یا دخترخاله کودکتان در همان سن  انجام می‌دهد در کودک شما هنوز دیده نشود. این اختلاف به معنای بروز مشکل در کودک نیست.

با این حال اگر تفاوت آشکاری در مراحل رشدی کودکتان با دیگران می‌بینید و این تفاوت برای شما تولید نگرانی کرده است با خانه سلامت منطقه خود و یا پزشک متخصص کودکان برای دریافت راهنمایی و انجام غربالگری‌های اولیه تماس بگیرید.

Search

مطالعه نمایید:

سایر مطالب
انعطاف پذیری شناختی

انعطاف پذیری شناختی

انعطاف پذیری شناختی چیست؟ انعطاف پذیری شناختی کمک می‌کند تا با چالش‌ها و تغییرات زندگی به بهترین شکل ممکن سازگار شویم. این مهارت به افراد

Read More »
این مطلب را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید:

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *