Search
Close this search box.

ممنوعیت تماشای تلویزیون برای کودکان زیر پنج سال

سازمان بهداشت جهانی و هشدار درباره بازی کودکان
بیانیه سازمان بهداشت جهانی درباره ممنوعیت تماشای تلویزیون برای کودکان زیر پنج سال

برای ما لذت بخش است  وقتی می بینیم کودک یک ساله مان با چه سرعت و مهارتی با انگشتش  صفحه موبایلمان را بالا و پایین می‌کشد و بدون هیچ خطایی به سراغ فایل عکس‌ها و آهنگ ها می رود یا وقتی کودک دو ساله مان از رمز ورود ما رد شده و به بازی دلخواهش می‌رسد.

خیلی از ماها برای کودکانمان پیش از دو سالگی حتی تبلت جدا می‌خریم تا بتواندبه راحتی به بازی مورد علاقه‌اش  بپردازد. ما خرسندیم و احساس می کنیم کودکی باهوش داریم. اما جالب است بدانید که نظر سازمان بهداشت جهانی با بسیاری از ما متفاوت است. سازمان بهداشت جهانی در بیانیه جدیدی اعلام کرد که برای سلامت رشد کودکان نباید این ابزار‌های الکترونیکی (تلویزیون، ‌موبایل، تبلت، ‌لپتاپ) را از سنین پایین در اختیار کودکان قرار داد. کودکان زیر پنج سال زمان کوتاهتری را باید به صفحه‌های نمایش خیره شوند و باید به بازی کردن بپردازند.

رابطه بین ساعت دیدن صفحه نمایش ابزار‌های الکترونیکی با بی حوصلگی، خواب ناکافی و میزان فعالیت  مرتبط است. هر چه ساعت دیدن صفحه‌های نمایش بالاتر می‌رود به همان نسبت کودک بی‌حوصله‌تر شده، ساعت خوابش کمتر و میزان فعالیتش نیز پایین می‌آید. بهبود فعالیت فیزیکی به جای تماشای این صفحه‌های الکترونیکی می‌تواند باعث بهبود در کیفیت خواب، سلامت جسمی و ذهنی و بهبود مهارت‌های فیزیکی کودک و جلوگیری از چاقی کودکان و مشکلات بعدی در بزرگسالی شود.

توصیه های سازمان بهداشت جهانی

برای استفاده کودکان از صفحه نمایش ابزار‌های الکترونیکی

 کودکان زیر یک سال:

هیچ صفحه نمایشی توصیه نمی شود … اطفال باید چند ساعت بیداری و فعالیتشان را به بازی بگذرانند. حتی اگر کودک حرکت نمی‌کند نیم ساعت در روز باید به روی شکم قرار بگیرد. این کودکان نباید بیش از یک ساعت بدون حرکت در صندلی یا کریر قرار بگیرند.

کودکان یک ساله:

سازمان بهداشت جهانی برای این گروه از کودکان نیز تماشای صفحات نمایش الکترونیکی را توصیه نمی‌کند. کودکان دو ساله: تنها کمتر از یک ساعت در روز می‌توانند صفحات نمایش الکترونیکی را ببینند. سازمان بهداشت جهانی برای این دو گروه از کودکان توصیه می کند که بیش از سه ساعت در روز را صرف فعالیتهای فیزیکی و بازی کنند.

برای کودکان سه تا چهار ساله:

بچه های این گروه سنی باید بیش از سه ساعت در روز را  در فعالیتهای فیزیکی مشارکت داشته باشند و نباید بیش از یک ساعت به صفحات نمایش خیره شوند.

 

این مطلب برگرفته از سایت CNet می باشد.

 مطالب مرتبط  درباره تلویزیون آری یا نه را مطالعه کنید.

Search

مطالعه نمایید:

سایر مطالب

بازی مجسمانه خرگوش

نویسنده بازی : فاطمه موسوی بصیرت دسترسی به بازی : رایگان خرید اشتراک این بازی برای کدام گروه سنی طراحی شده است ؟ بازی برای

Read More »
تمرین صبر با بازی ، بازی برای تمرین بازداری پاسخ

لیوانهای شفاف

نویسنده بازی : فاطمه موسوی بصیرت دسترسی به بازی : رایگان خرید اشتراک این بازی برای کدام گروه سنی طراحی شده است ؟ بازی برای

Read More »
این مطلب را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید:

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *