Search
Close this search box.

چند ساله ام؟

دسترسی به بازی :
این بازی برای کدام گروه سنی طراحی شده است ؟
فایل قابل دانلود بازی:
کدام مهارت های شناختی در این بازی تمرین می شود؟
بچه‌ها در این گروه سنی درباره سن دیگران کنجکاو می‌شوند اما به نظر می‌رسد هنوز نمی‌دانند به چه سر نخهایی باید توجه کنند. وقتی خودم هفت ساله بودم این تجربه را داشتم. معلم پیانو من در روز تولدش از من خواست که حدس بزنم چند سالش هست. من حدس زدم که من هفت ساله هستم و او مسن‌تره و بدون معطلی گفتم هفتاد سال… با تعجب زیاد پوفی کرد و از در خارج شد. مگه من چی گفته بودم؟ خیلی بعد‌تر وقتی با یک بچه هفت ساله که می‌خواست سن مرا بداند حرف می‌زدم او شروع به حدس زدن کرد… بیست (نه)، پنجاه (نه)، سی(نه)، من شصت ساله هستم. او گفت مادربزرگ من شصت سالشه و من فکر می‌کردم تو مسن‌تر از او باشی. قبل از اینکه بخواهم به چهره‌ام و چین و چروک‌ها فکر کنم از او پرسیدم چطوری فکر کردی که من از او مسن‌تر هستم. گفت چون تو قد بلند‌تری!!! در این بازی بچه‌ها کمک می‌شوند تا به سرنخ‌هایی که سن را نشان میدهد توجه کنند.

نوع توجه:

توجه باز و توجه متمرکز

وسایل مورد نیاز برای بازی:

وسیله‌ای مورد نیاز نیست.

نحوه انجام بازی:

در حالی که کودکتان را در آغوش گرفته‌اید از او بخواهید بازی حدس بزن چند سالشه را انجام دهید. به او اجازه دهید که سن آدم‌ها، حیواناتی که در اطراف و زندگیش هستند، همسایه‌ها، ‌آدم‌هایی که توی برنامه تلویزیونی هستند و حتی شخصیت‌های داخل کتاب را حدس بزند. حدس می‌زنی شخصیت‌های کارتونی که داری می‌بینی چند سالشونه. بسته به کارتونهایی که می‌بیند چند شخصیت را انتخاب کرده و نام ببرید. حدس می‌زنی این درخت جلوی خونه چند سالشه. حدس بزن. به او توضیح بدهید که چرا فکر می‌کنی این فرد یا چیز جوانتر یا پیرتر است. ممکن است برای کوچولوی شما جالب باشه که چطوری بعضی حشرات تنها برای یک روز زندگی می‌کنند در حالی‌که درخت جلوی خانه صدها سال زندگی کرده است. اگر تنه درختی دارید یا اینکه تنه بریده شده درختی در نزدیکیتان هست به او نشان دهید چطوری حلقه‌های روی تنه بریده شده، سن درخت را نشان می دهند.

در این بازی کودک چه چیزی فرا می گیرد؟

بچه‌ها یاد می‌گیرند که رشد یک مرحله پیشرونده است و همه ما حتی درخت‌ها مراحلی داریم که از طریق آنها سن بالا می‌رود. آنها همینطور یاد می‌گیرند که به جزییاتی که به ما درباره سن افراد یا حیوانات و درخت‌ها می‌گوید توجه کنند. این کار آگاهی کودکان را از دیگران افزایش می‌دهد و به آنها سرنخ‌های دیگری برای توجه می‌دهد.
Search

مطالعه نمایید:

سایر مطالب

بازی مجسمانه خرگوش

نویسنده بازی : فاطمه موسوی بصیرت دسترسی به بازی : رایگان خرید اشتراک این بازی برای کدام گروه سنی طراحی شده است ؟ بازی برای

Read More »
تمرین صبر با بازی ، بازی برای تمرین بازداری پاسخ

لیوانهای شفاف

نویسنده بازی : فاطمه موسوی بصیرت دسترسی به بازی : رایگان خرید اشتراک این بازی برای کدام گروه سنی طراحی شده است ؟ بازی برای

Read More »
این مطلب را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید:

گفتگو کنید

2 نظر

  1. خیلی بازی من چند سالمه به نظرم هم برای خودم و هم برای دختر ۵ سالم جالب بود ممنونم

    1. موافقم. فعالیت جالبیه. و ایده های بچه ها از سن بسیار تفکر برانگیزه.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *