Search
Close this search box.

بازی در جستجوی گنج به همراه فیلم

بازی کودک، بازی در جستجوی گنج
بازی در جستجوی گنج یک بازی هدفمند برای جمع آوری اشیاء پنهان و تمرین تمرکز و توجه، یافتن شباهتها و تفاوتها، تمرین تجسم فضایی، تمرین تفکر و  تقویت حواس کودک از دو تا شش سالگی است.

برای بازی به مقداری برنج خام که درون یک ظرف نسبتا بزرگ ریخته اید احتیاج دارید. اشیایی که به عنوان گنج در میان برنج پنهان میشود می تواند از میان اسباب بازیهای کودک و یا وسایل منزل انتخاب شده و در تلفیق با بازی جایابی باشد.

ابتدا ظرف برنج را فراهم کنید (آرد هم می تواند گزینه مناسبی باشد در این صورت به بازی گنج پنهان نیز نگاهی بیاندازید). قبل از پنهان کردن اشیاء و اسباب بازیهای کودک در میان برنجها یک صفحه کاغذ و یک ماژیک تهیه کنید و هر کدام از اسباب بازیها را قبل از گذاشتن در درون برنج روی برگه کاغذ گذاشته و با ماژیک دور کشی کنید و سپس آنها را در میان برنجها پنهان کنید. ظرف برنج و کاغذ را در اختیار کودک قرار دهید و از او بخواهید اشیاء پنهان در میان برنج را پیدا کند.

حالا کودک ضمن لمس برنجها و یافتن اشیاء پنهان، آنها را باید پس از یافتن  روی کاغذ جایابی کند.

هر چه کودک شما کوچکتر است وجه آشنا را برای جایابی انتخاب کنید و هر چه کودک شما بزرگتر می شود بهتر است از وجوه نا آشنای وسایل برای این کار استفاده کنید. وجه آشنا یعنی اینکه جهتی که به راحتی کودک می تواند شکلها را بیابد. مثلا اگر قرار است یک مسواک را برای بچه دور کشی کنید وجه آشنا دقیقا شبیه یک مسواک خواهد بود اما اگر وجه نا آشنا را استفاده کنید میتواند شبیه یک مستطیل به نظر برسد. بچه ها وجوه آشنا را به سادگی تشخیص می دهند اما برای شناخت وجوه نا آشنا نیاز به تمرین و تقویت تجسم فضایی و دیدن اشیا از جهت‌های متفاوت است. این امر به کودکان در هنگام تفکر و دیدن زوایای دیگر یک مساله کمک می کند.

نکته:

اگر کودک شما چهار ساله است بهتر است حین بازی در جستجوی گنج ، چند وجه نا آشنا و بقیه وجوه آشنای اشیاء باشد.

بهتر است برای انجام بازی یک زیر انداز زیر دست کودک بیاندازید.

Search

مطالعه نمایید:

سایر مطالب

بازی مجسمانه خرگوش

نویسنده بازی : فاطمه موسوی بصیرت دسترسی به بازی : رایگان خرید اشتراک این بازی برای کدام گروه سنی طراحی شده است ؟ بازی برای

Read More »
تمرین صبر با بازی ، بازی برای تمرین بازداری پاسخ

لیوانهای شفاف

نویسنده بازی : فاطمه موسوی بصیرت دسترسی به بازی : رایگان خرید اشتراک این بازی برای کدام گروه سنی طراحی شده است ؟ بازی برای

Read More »
این مطلب را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید:

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *